Tanten tycker...: Rapport från salongen

onsdag 25 februari 2009

Rapport från salongen

Sitter på salong. Hårsalong. Nä jag ska inte bli klippt, inte färgad, ingenting. Nej, jag ska inte läsa damtidningar och frisyrtips och jag ska inte fixa till ögonbryn eller fransar.

Nä jag sitter bara här och umgås med datorn i väntan på att mellandottern ska bli tillfixad i håret. Avundsjuk ser jag hennes långa blonda hår, sådant jag alltid drömt om att själv ha...nåja längden finns väl där med blond har jag aldrig varit..kanske är det det jag kompenseras för nu...ser sakta men säkert de vita slingornaa breda ut sig i min skalle...Det gör mig inte hysterisk, inte förtvivlad...jag gillar dom, stenhårt. Ser rätt fränt ut och jag funderar nästan på att förstärka randigheten jag naturligt börjar få...
Jo, jag är lite knäpp...fast hyfsat snäll ändå.
I alla fall sitter jag här nu och jag kommer att få sitta ett tag...sen är det plånbok fram...för min del. Hoppas det blir bra:)
/tanten

Inga kommentarer: