Tanten tycker...: Dagens talgoxe

fredag 27 februari 2009

Dagens talgoxe

Vaknade i morse. Det var tyst. Då, som en blixt från klar himmel, pipipipipip...jojemensan...talgoxen var tillbaka.
När jag lite senare skulle låsa upp bilen satt han i det enda träd som finns i närheten och står alldeles bredvid min bil och som han sjöng. Inte riktigt som Pavarotti men nånstans i Carrera-klass var han...
Börjar nästan tro att den rackarn lurpassar på mig och har utsett mig till den som ska lägga hans ägg...scary.
Satt och tänkte på Hitchcocks Fåglarna på väg mot jobbet och det blev ännu mera scary...nu är det visserligen helg...
MEN sitter det två talgoxar där i trädet på måndag...då ...ja, vad gör jag då?
Ringer polisen? Inte kan man väl anmäla en talgoxe för ofredande? Eller kan man?
Ringer ett vaktbolag? Tror inte plånboken klarar kostnaden för personligt skydd.
Ringer kommunjägaren? Näe...då kommer ju ornitologer, djurskydd och naturskyddsföreningar att ta mig i örat.
Jag vet inte vad jag ska göra om...nåt att fundera på under helgen..
/tanten

Inga kommentarer: