Tanten tycker...: Vilken kille

onsdag 14 januari 2009

Vilken kille

Ara. Vilken kille. Vad han än tar i blir det rubriker. I krig och kärlek är allt tillåtet sägs det. Ara har lärt att allt minsann inte är tillåtet i idrott. Han har lärt mer än tydligt att ha rätt och att få rätt inte är samma sak.
Om paintball är att betrakta som krig vet jag inte. Att det är en jäklans adrenalinkick vet jag däremot...att utan tvekan ligga och trycka i en nässelsnår i fem minuter är inte ens ett problem för en tant som jag.
Och vad skillnaden mellan att peta ut kvisthål och få ett extra gevär vet inte jag. Förklara det för mig någon, tack.
/tanten

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du...säg det? En jävla skillnad kanske?

Anonym sa...

Jag tycker om tanter, de är trevliga.


/Youngster

Anonym sa...

Låter som om Abrahamian är en krigare... Vadå fusk? - det är så det fungerar. Erika's kommentar är i klass med Henrik Forsbergs statement efter en av hans första VC lopp i skidskytte - "den här sporten är ju helt sjuuuuk - jag åker fortast och så kommer jag 47:a" Han bommade inte bara skotten utan vad det faktiskt handlade om... När du krigar handlar det om att hitta den plats där du är mest skyddad och fortfarande kunna skjuta. Fusk - kom igen nu Erika du kan ju inte leva på ditt JVM-guld i all evighet och det måste ju vara fruktansvärt bittert att bomma i mästarnas mästare - OCKSÅ? Hur kom Erika med där förresten (med tanke på meriterna - vi snackar två JVM medaljer och ett inomhusVM guld - det väger ju oooerhööört tungt. Visste man inte bättre kunde man ju misstänka att Erika varit så slug att hon brukat metoder som brukar fungera när man inte är kvalificerad - vissa skulle säkert kalla det fusk - men det är ju the name of the game...

Alltså - Bra där Erika Sängvägen Glashuset Johansson!!