Tanten tycker...: Lördag

lördag 17 januari 2009

Lördag

förmiddag och lördag. En av veckans höjdpunkter (minus arbetslördagar förstås)

Kaffe, juice och macka sedan länge avklarat. Fjärde kaffekoppen och korsord på g. Slöbläddrar i tidningarnas nätupplagor och fastnar för ett och annat.
Jan Guillou  fyller 65 idag. Om detta skriver aftonbladet och berättar att han fått erbjudande om kurs i kreativt skrivande för pensionärer...När min farfar fyllde hundra fick min mamma erbjudande om plats i barnomsorgen...However. Grattis.
Hjälten från Hudsonfloden. Ja ni vet han piloten som lyckades klafsa ner ett plan mitt i NY och mitt i floden och alla klarade sig. Läser allt jag kommer över om detta. Men framför allt jämför jag bilder och den när planet ligger ensamt i floden med människor stående på vingarna och inte något annat i bilden som stör är min klara favorit. Den är nästan lite monumental.
Boltic Blues. Skriver de värmländska nyhetssajterna om. Utskämda nåt så in i bänken tar de nu äntligen en så kallad timeout från resten av hemmamatcherna. Mitt råd är; Om ni inte får ordning på detta supportergäng (eller vad det nu är) Låt den där timeouten bli för alltid. Ni är inte, men erat beteende är ta mig tusan en skamfläck för hela Karlstad, bandysporten och supportrar och publik.
/tanten
 

Inga kommentarer: