Tanten tycker...: ABBA

måndag 12 januari 2009

ABBA

är för mig fiskbullar i buljong, sillinläggningar å sånt. För andra är det mest musik, fast eftsom jag var precis fel i ålder upplevde jag aldrig ABBA "på riktigt". För vad gör en tonåring som upptäckt Alice Cooper och älskade den androgyne Ziggy Stardust och testade galmmakeup som man idag bara ser på Kizz? Ja, inte älskar man svensk popmusik direkt. Ibland önskar jag att jag var typ fem, tio år äldre för då hade jag passerat upprorsstadiet lagom för att våga upptäcka ABBA.

MEN nu var det inte så och inte blev det bättre när Annifrid och Agneta skred omkring och sjöng Dancing Queen för ett nygift kungapar. Särskilt inte när man precis upptäckt Six Pistols och Clash..
JA och på den vägen är det.
FAST ikväll, på guldbaggegalan gjorde Johan Glans och Björn Gustafsson ABBA med den distans, kärlek och respekt som bara de kan. OCH det var inte plumpt, bara BRA.
Thanks

Inga kommentarer: