Tanten tycker...: EM i fotboll

tisdag 10 juni 2008

EM i fotboll

Svagsint eller allmänt avtrubbad. Kanske tillvand utan egen förskyllan. Ja, inte vet jag, men jag som gillar fotboll live men avskyr sporten på TV har under flera kvällar suttit klistrad och sett EM-matcher. Och jag har njutit, trots att det närmsta en svensk tröja jag ännu så länge kommit var på ridanläggningens läktare i går kväll.
Nåja i ärlighetens namn har jag faktiskt sett svenskar på plan också. Fast de hade domartröjor och var utrustade med pipa, kort och flaggor. En av dom kommer tydligen från Karlstad så när Holland formligen krossade Italien (som jag trodde på innan avspark) satt jag och höll en extra tumme för Henrik Andrén så att han inte skulle slänga upp flaggan för offside vid fel tillfälle och göra bort sig eller nåt sånt. Det gjorde han inte heller, tack för det Henrik!
Fast idag är det en annan Henrik som jag hoppas ska skapa spänning. Ja, ni vet vem...
/tanten

Inga kommentarer: