Tanten tycker...: Dagsnoteringar

torsdag 5 juni 2008

Dagsnoteringar

Varmt idag oxå. Tankade på väg till jobbet. Sånt gör en alltid grinig, särskilt som soppan idag betingade det facila priset av 13,54 kronor! Köpte en energidryck på macken när jag pröjsade bara för att få fart på livsandarna igen.
Mejl och mess har duggat tätt under morgonen. Avhandlat det mesta från uppkörningstider, bilder som kommit bort, inloggningsuppgifter och skolarbeten som ska lämnas in. Dessutom har jag haft ett givande telefonsamtal om sopsortering och kompostpåsar, glasflaskor och återvinningsstationernas öppethållande. Var faktiskt betydligt trevligare än det låter.
Brottas med en pappershög som ska läsas igenom. Fläktsystemet hade slagit av sig och ännu inte börjat fungera hundraprocentigt och det gör hjärnan mer än vanligt mosig. Kanslisvenska brukar annars vara nåt jag gillar att läsa, men inte just nu.
Mat är på väg. Fläsknoisette och stekt nypotatis...ska bli spännande. I alla fall mättande får man hoppas för jag är hungrig som en varg. Och det är det tur att man inte är för då skulle jägarna vilja sätta kallt bly en också...
Maten helt ok...lite halvmesig i smaken men ok...
Nya arbetsuppgifter väntar.
Dagen fortskrider. I källaren har vi satt en man i träningskläder. Var tvungen att gå ner å se om han levde för ett tag sedan när ingen sett till eller hört av han på nära tre timmar. Men han satt snällt kvar och kisade i lampljuset och förutom att han beklagade sig över att han var lite hungrig.
Fläktsystemet börjar märkas, men svettigt är det...minst sagt.
Funderar på lite synd. har sett en klänning på MQ. Kanske tar jag en tur dit ikväll...det är ju i alla fall nationaldag imorgon.
Nu sätter jag punkt för mitt yrkesliv denna varma junidag.
/tanten

Inga kommentarer: