Tanten tycker...: Väder

onsdag 7 maj 2008

Väder

tycker jag om. I alla fall en del. Till exempel det väder vi har idag. Solen bara öser ner och alla moln lyser med sin frånvaro. Sommar säger metrologerna och de brukar ju veta. Eller?

I alla fall såg jag såna i tvn stup i kvarten förra sommaren och alla gjorde tvärsäkra prognoser över vädret, nåja klimatets förändring om 50 år. Tjenare, samma sommar stod samma gubbe eller tant i tv-rutan och lovade ett väder nästa dag som inte ens var in närheten av det som blev. Snacka om säkra prognoser.
Vinterväder gillar jag däremot inte. nej, fy sjutton. Tror inte på ett liv efter detta, men om det nu skulle slå fel (jag är inte heller så bra på prognoser nämligen) skulle jag gärna vilja bli en björn, eller en igelkott...Ja, i alla fall nåt djur som går i ide på vintern....
Fast det är klart, en sköldpadda i nåt tropiskt vatten vore heller inte så dumt. Då löste man ju bostadsproblemen också.
/tanten

Inga kommentarer: